Запобігання проявам корупції

Запобігання проявам корупції

 

Уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції у виконавчому апараті Роздільнянської районної ради Одеської області: начальник юридичного відділу виконавчого апарату Роздільнянської районної ради Панчошенко Марія Петрівна

 

1 січня 2021 року розпочинається щорічна кампанія декларування, яка триватиме до 31 березня 2021 року

 

РОЗ'ЯСНЕННЯ від 03 лютого 2021 року

щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно заходів фінансового контролю (подання декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані)

 

Про внесення зміни до статті 59-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо врегулювання конфлікту інтересів у діяльності депутатів місцевих...

Документ 1258-IX, чинний, поточна редакція — Прийняття від 19.02.2021

(  Остання подія — Набрання чинності, відбулась 18.03.2021. Подивитися в історії? )

 

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення зміни до статті 59-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо врегулювання конфлікту інтересів у діяльності депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів

Верховна Рада України постановляє:

         1. Статтю 59-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 24, ст. 170; 2014 р., № 49, ст. 2056) викласти в такій редакції:

"Стаття 59-1. Конфлікт інтересів

        1. Сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради публічно повідомляє про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо), відповідному колегіальному органу та не бере участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідним колегіальним органом.

       2. Якщо неучасть осіб, зазначених у частині першій цієї статті, у прийнятті рішення призведе до втрати повноважності відповідної ради, іншого колегіального органу, особи, у яких наявний конфлікт інтересів, беруть участь у прийнятті радою, іншим колегіальним органом рішення, за умови публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання колегіального органу.

       3. Якщо повідомлення про конфлікт інтересів здійснено на засіданні ради, іншого колегіального органу, інформація про таке повідомлення обов'язково вноситься до протоколу засідання ради, іншого колегіального органу".

       4. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Президент України  В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ

м. Київ

19 лютого 2021 року   № 1258-IX

 

Конфлікт інтересів

19 Березня 2021 року

Учора, 18 березня, набрав чинності Закон України від 19.02.2021 № 1258–IX. Він дозволить ефективно врегульовувати конфлікт інтересів у сільських, селищних, міських голів, секретарів, депутатів сільської, селищної, міської ради, голів, їх заступників, депутатів районних, обласних та районних у містах рад. Ознайомитися із законом можливо за посиланням.

Відтепер такі особи у разі виникнення конфлікту інтересів можуть брати участь у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо) лише за умови:

- що їх неучасть призведе до неможливості прийняття рішень колегіальним органом;

- публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання цього органу.

Раніше ж місцевий депутат або посадовець міг брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень на засіданнях місцевих рад , просто оголосивши про конфлікт інтересів під час засідання колегіального органу.

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) підкреслює, що врегулювання цього питання стало можливим завдяки спільній діяльності Верховної Ради, Президента та НАЗК.

Так, у серпні 2020 року відповідний законопроєкт (№ 3034а) був ініційований групою народних депутатів. Вивчивши цей законопроект, НАЗК дійшло висновку, що він потребує суттєвого доопрацювання, та запропонувало редакцію ст. 59–1 Закону України «Про місцеве самоврядування», яка насправді змогла б усунути проблеми у врегулюванні конфлікту інтересів у діяльності місцевих депутатів та посадовців.

Проте, профільний Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування не врахував позицію НАЗК. Не врахувала її і Верховна Рада, ухваливши 3 грудня 2020 року законопроект у первинній редакції.

НАЗК, як центральний орган виконавчої влади, до компетенції якого належать питання, що регулюються прийнятим Законом, звернулося до Президента із проханням застосувати право вето щодо прийнятого Закону із пропозицією викласти ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування» у редакції, розробленій НАЗК.

29 грудня 2020 року Президент застосував право вето та повернув Закон до Верховної Ради із пропозиціями, заснованими на аргументах і офіційній позиції НАЗК.

19 лютого цього року Верховна Рада проголосувала за законопроєкт із пропозиціями Президента України.

 

ДО ВІДОМА СУБ'ЄКТІВ ДЕКЛАРУВАННЯ

31.03.2021 закінчується термін подання щорічних декларацій та декларацій після звільнення за 2020 рік.

Оновлені роз'яснення, матеріали, сервіси та інструменти щодо заповнення е – декларацій:

- матеріали щодо заповнення е-декларацій, які розміщені на веб-сайті Національного агентства: https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/;

- роз'яснення Національного агентства щодо е-декларування із можливістю пошуку по тексту: http://bit.ly/3a2Rlbt;

- онлайн курс, який допоможе заповнити е-декларацію «Просто про е-декларування»: https://cutt.ly/8zM6rtV;

- ресурси сторінки Офісу розбудови доброчесності, де можна дізнатися як правильно заповнювати е-декларації й отримати відповіді на запитання «що, де, коли і як?»: https://cutt.ly/yz1usdu;

- ресурси сторінки Facebook Офісу розбудови доброчесності: https://www.facebook.com/prosvita.nazk;

- ресурси сторінки Facebook Національного агентства: https://www.facebook.com/NAZKgov;

- ресурси Telegram каналу Національного агентства: https://t.me/NAZK_gov_ua;

- дані контакт-центру для допомоги декларантам: +38(044)200–06–94 та електронної скриньки для вирішення технічних питань:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

 

Доводимо до відома суб'єктів декларування положення законодавства щодо персональної відповідальності особи за порушення вимог фінансового контролю:

- за умисне неподання суб'єктом декларування е-декларації передбачена кримінальна відповідальність у вигляді штрафу від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадських робіт на строк від 150 до 240 годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років (ст. 366-3 Кримінального кодексу України, діє з 30.12.2020);

- за несвоєчасне подання без поважних причин декларації передбачена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

 

Відповідальність суб’єктів декларування положення законодавства щодо персональної відповідальності особи за порушення вимог фінансового контролю.

НАГАДУВАННЯ ЩОДО ПОДАЧІ Е-ДЕКЛАРАЦІЙ ДО 01 КВІТНЯ 2021 РОКУ

 

 

 

 

Календар новин

<< < Квітень 2021 > >>
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30